torsdag den 25. august 2011

Der er så mange ting, jeg er glad for..

... i mit hjem. Har efterhånden arvet og overtaget mange fine møbler, porcelæn osv. fra min familie. Og det er lige præcis sådan nogle ting, jeg bliver glad af at have omkring mig.


Spisebordet her er måske ikke noget særligt i sig selv, men min oldefar og oldemor fik det i bryllupsgave for snart 100 år siden, og det er stadig i super god stand og håndværket er ret imponerende. Bjørn Wiinblad vasen på bordet fik min egen mor og far i bryllupsgave, og PH lampen stammer fra min anden oldemor og oldefar, som havde en elektrikerforretning.


På tallerkenrækken har jeg samlet både lidt nyt og lidt gammelt. Her er Marimekko fad og krus, min mand Jens' dåbsgave - en Bjørn Wiinblad tallerken, skønne blå glaskaffekopper, en blå keramikvase fra mine forældres ungdom, en tallerken med "guld" og blomstermotiv samt et lille lerfad med Piet Heins "Jeg er sku min egen"- kat fra min farmor, en lille sparebøsse fra Faaborg og ja, så lige et par æggebægre fra Normann.



Mit elskede og uundværlige klaver har jeg fået af min mormor og morfar. De havde ikke længere plads til det, da de flyttede, og så blev jeg den heldige ejer. Over det hænger et Tal R litografi, som Jens og jeg gav hinanden for et års tid siden. Det er jeg sgu glad for!!



Fra min mor har min datter, Liva overtaget et dukkehus, som blev lavet under krisen i 30'erne til min mormor - og som min mor så fik, da hun blev født. Min mormor har fortalt mig, at det var en arbejdsløs tømrer, der tjente en lille smule ved at lave dukkehuse... Og det er bare så fint.


Og så lige en sidste "gammel" sag. Min egen lille slange, som jeg fik i dåbsgave i 1980 af mine forældres venner. Manden var en ørn til at sy - og er måske stadig? Nu har han selv børnebørn - og har syet forskellige og meget fine dyr til mig og mine tre søstre. Slangen er dog blevet lidt mør i nogle af lapperne, så jeg burde se at få den repareret..


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...