onsdag den 22. februar 2012

Jakke undervejs! Mangler: lækker, farvet delbar lynlås!!

En jakke til Willi er undervejs her i hytten. Egentlig skulle det være en forårsjakke - helt let og luftig af noget så simpelt som lagenlærred. Men så tænkte jeg, at det måske blev lige luftigt nok trods alt, så har udstyret jakken med mellemfoer af uld (på kroppen) og fleece i ærmer og hætte. Resultatet er en blanding mellem en dynejakke og en voksipose =  en utrolig dejlig og blød, men absolut ikke særlig forårsagtig jakke. Sådan kan det gå, når man som jeg arbejder meget procesorienteret, og det endelig produkt ofte bliver anderledes end det, der oprindelig var tænkt..

Jeg mangler dog en lækker delbar lynlås i en fed farve. Men jeg synes ikke, der er så mange på markedet? Eller er det bare mig?

Derudover tror jeg også, at jeg vil applikere noget lir på jakkens bagside, men det må vente til lynlåsen er fundet. Der mangler også kantbånd i ærmeenderne, men jeg tænker, at det skal matche lynlåsen (som gerne må være en anden farve end gul)..





5 kommentarer:

  1. Jeg tænker at en rød lynlås kunne være flot til det gule.
    Sød flot jakke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja, det kunne måske godt være flot!!

      Slet
  2. Sikke en charmetrold! Han er da for lækker! Jakken er også flot!! Jeg sætter altid (læs de 2 gange jeg har lavet en jakke) lynlåsen i inden jeg vender jakken ud gennem ærmet. Jeg vidste ikke at man kunne vente. Glæder mig tilsat se det færdige resultat.
    Kh viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Forresten - jeg kan jo stadig nå at vende jakken gennem ærmerne - de er kun lige zigzagget rundt..For så kan jeg jo forsøge mig med at sy lynlåsen i indefra denne gang! Så er det måske sådan lidt mere rigtigt?

      Slet
  3. Tak Viola... Og det med lynlåsen... Tjae, det er nok fordi jeg ikke rigtig er faglært ;-) Og så fordi jeg ikke kunne vente med at sy jakken - og stadig ingen lynlås har :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...