tirsdag den 29. januar 2013

Udvikling af kjolemodel

Jeg har arbejdet lidt videre med den tunika-model, jeg viste frem for et par indlæg siden, og har syet en variation over mønsteret - igen i samme stof (der er perfekt til teststof, fordi det er både godt og billigt!) Der er kommet lidt mere længde på nu, og jeg har tilføjet detaljer på ryggen. Kjolen er vældig dejlig, og jeg tror jeg vil sy en, der ligner, måske i silke.. Kunne være så lækkert til sommer.. når den kommer :-)

Hul til ryggen med kanter af Liberty. I halsåbningen har jeg brugt samme stof til belægning.

En lille bitte slids

Sådan ser midtersømmen på ryggen ud indvendigt. Meget lækkert ik'?

Åbningen er måske lige lovlig stor..?


En lille hånd kom forbi :-)

17 kommentarer:

  1. SMUKT SMUKT SMUKT andet kan jeg ikk sige.

    SvarSlet
  2. Simpelthen så fin...:-) Du er en inspirationskilde...har allerede lave kjolen med fald og lægger an til at forsøge mig med denne type også :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne. Har lige været inde og lure på din kjole. Hvor er den flot og fantastisk at sy den i lækker uld. Det har jeg faktisk også overvejet! Kh Maria

      Slet
  3. Hvor er den fed, du er bare så dygtig, Maria.
    Kh Lena

    SvarSlet
  4. Ja jeg tænker også omg Maria du blir bare ved!
    Wauw du ser godt ud

    SvarSlet
  5. Så flot! Og så er der ikke mere at sige til det! (0:

    SvarSlet
  6. Hvor er den bare skøn Maria!! Og hvorer du dygtig! det vil bestemt være en super lækker sommerkjole :-)

    SvarSlet
  7. Du er bare så dygtig og jeg er vildt imponeret! Lækkert med det stof ved midtersømmen på ryggen. Det ligner noget helt vildt dyrt design.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  8. Hvor er det en lækker kjole. Du er så sej! Jeg er helt vild med åbningen på ryggen. Og alternativt kunne du have en top i kontrastfarve under, f.eks. matchende nogle af de lækre farver i dit kantbånd.
    Jeg glæder mig til at se kjolemodellen :-)
    Kh Line

    SvarSlet
  9. Hold kæft, hvor er I søde. TUSIND tak for jeres kommentarer, som gør mig helt rørt og meget glad! Kh Maria

    SvarSlet
  10. SKØN SKØN SKØN! Altså, jeg er helt vild med modellen! Hvor er den bare flot - og klæ'r dig SÅ godt! Hvad er det for noget stof? Og har du selv udviklet modellen?
    Kram Bodil

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Bodil. Stoffet ved jeg ikke rigtig hvad er... noget skjortestof af en art, tror jeg :-) Fik 3 meter til en halvtredser, så det er perfekt til at sy nye modeller af. Og ja, mønstret har jeg lavet med udgangspunkt i bagstykket til den kjole med fald, som jeg syede før jul.. som er syet ud fra et mønster til en buksedragt ;-) Knus maria

      Slet
  11. Den er simpelthen så fin med detaljen i ryggen. Gid jeg kunne det samme.

    Kh. Cristine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. Det er jo det med lidt øvelse og sådan - så kommer det :-) KH Maria

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...