tirsdag den 9. april 2013

Gråt og blødt

Vi kører den total afslappede og bløde stil her, og Liva har nu fået mere yndlingstøj til garderoben. Siden jeg syede disse bukser, har hun stort set ikke haft andet på, så jeg forbarmede mig - uha det var slemt ;-) - og syede endnu et par hængerøve/haremsbukser/sweatpants/baggy leggins til hende. Bukserne er syet af en let isoli på basis af et homemade mønster (nr. 1403, "Sonja og Alberte") i str. 116. På trods af at Liva er en str. 128 har jeg gjort mønstret smallere og hængerøven mindre, men til gengæld lagt 15 cm + rib til i benlængden.

Af stofresterne blev der en blød nederdel med læg (dem udelader jeg næste gang!) og lommer samt et par babybukser, der endnu ikke er blevet foreviget af et kamera.



Baglomme - mest til pynt og for at Liva kan kende forskel på for og bag..

Nederdel med lommer og rib i livet + forneden

Lomme med mint pipingbånd

14 kommentarer:

  1. Hæ hæ, min sønnike har også netop fået sådan et par i dag. Lidt mere løse, men ellers nøjagtig det samme.
    Og samme historie: jeg syede et par for et stykke tid siden, og han elsker dem. Vil bare have dem på så snart de er ude af vasken igen. Så nu måtte der altså et par mere til ;-).
    De blev super fine til din datter. Desværre nægter min at gå i bukser - det ser altså ellers cool ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor pudsigt. hva'?! Det er jo ikke lige frem en større kunst at sy de her bukser, men når de falder i så god jord er det jo bare dejligt. Og jeg synes nu også, at de er ret cool, så skal prøve at sy et par til mig selv også :-)

      Slet
  2. Jeg kan godt forstå, at hun gerne vil have dem på. De ser også helt vildt lækre ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Bløde og dejlige er de i hvert fald!

      Slet
  3. uh de ser lækre og dejlige ud!! Og de er ikke sorte - er Liva gået over til grå?

    SvarSlet
    Svar
    1. He he, nej de er grå. Der er måske et farveskifte på vej her?! :-) Det går jo så mega hurtigt med at skifte smag hos de små damer, så jeg kan knap nok følge med!

      Slet
  4. Hvor er de lækre. Tror din Liva og 'min' Frederikke har præcis samme stil, hvis man ellers snakker stil om sådan nogle tøsepiger... Nu MÅ jeg altså prøve kræfter med det der isoli :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anita. Lidt stil har de vel? ;-) I hvert fald kan de godt være bevidste i den alder. Isoli er nemmere at sy i end jersey, og sådan et par bukser her er lige til at kaste sig ud i, da mønstret er super simpelt.

      Slet
  5. Lækker stil. Tror jeg skal have købt noget isoli til mig selv. Jeg synes det er fint med læg på nederdelen.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christina. Vi må se med de læg ;-)

      Slet
  6. Begge dele er virkelig fint. :)

    SvarSlet
  7. Skønne bløde sager :).
    Hvorfor vil du undlade læggene næste gang?
    Jeg synes det ser SÅ fint ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maj... Men jeg synes bare det ser lidt for rodet ud med læggene?!!? ;-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...