søndag den 16. marts 2014

Stribet top af firkanter

3 firkanter er alt, hvad der skal til for at sy denne top, som er enkel, men ikke desto mindre ret fin i snittet. Jeg har skrånet skuldersømmen lidt, men ellers består stykkerne af rette vinkler og en rundet halsudskæring.

Jeg er inpireret af pyjamaslooket, som man ser alle vegne, og af en top, jeg så i Alt For Damerne i går. Stoffet er fra Stofdepotet.dk (kun 30,- meteren!)

Liva er ikke helt så begejstret for resultatet som jeg, hvilket temmelig tydeligt ses på billederne herunder :-)


Toppen lukkes med en fin knap betrukket med Liberty - tak Viola :-)


Her ses hvor enkelt snittet er. Ryggen består af to stykker, der er syet sammen på midten.
Bare for sjov har jeg lavet en lille slids for neden..

Inspirationen..


6 kommentarer:

  1. Det kan godt være at datteren ikke er vild med den top, men det er jeg!
    Jeg synes den er helt fantastisk :)

    SvarSlet
  2. Sikke en fin top - stoffet er supersødt og klassisk :-)

    SvarSlet
  3. Så fin, Maria - mon ikke den bliver mere populær når vejret bliver til bare arme. Jeg er i hvert fald vild med det rene snit! ;o)

    SvarSlet
  4. den er ellers rigtig fin, men kender godt det med de ikk er lige så vilde som en selv...

    SvarSlet
  5. Så smart, jeg tror sådan en ville klæde min datter! Måske der er stof til en i gemmerne.
    Hilsen
    Karen

    SvarSlet
  6. Tak allesammen :-) Fedt I kan li' toppen, når Liva kun måske kan.. som hun siger :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...