lørdag den 22. november 2014

Tøse-sweat

Det er alt for trivielt og kedeligt at sige, at tiden går for hurtigt, og at der er alt for lidt tid til det kreative. Til gengæld er det både nyt og dejligt, at jeg i december starter på Lines syskole. Jeg glæder mig ustyrlig meget til at blive tvunget til at være kreativ tre timer hver anden torsdag. Og jeg vil vædde på, at det bliver ugens højdepunkt.

Blusen herunder, som jeg netop har lavet til Liva, er syet efter et af Lines super gode mønstre. Og det bliver bare så skønt at få lejlighed til at afprøve endnu flere af de mange gode mønstre, hun har - og ikke mindst blive bedre til at sy.

Det fine blomstrede stof er fra stofdepotet.dk. Jeg har sat det sammen med en knaldsort jersey for at gøre udtrykket lidt mindre tøset. Faktisk har jeg også syet et par små søde baggy-babybukser af blomsterne, men øv - glemte at fotografere, inden jeg gav dem væk!










16 kommentarer:

  1. Den er rigtig fin. Og det lyder skønt med syholdet. Boede jeg i København, hoppede jeg med på den:-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anna. Det kunne ellers have været vildt hyggeligt, hvis vi skulle gå på syskole sammen :-) Kh Maria

      Slet
  2. Super lækker bluse, jeg er ret vild med det stof!

    SvarSlet
  3. Hvor er den fin!
    Det lyder skønt med øremærket kreatid ♥. For ja, det kan godt være det er lidt en kliche, at sige at tiden går for hurtigt til at der er tid.
    Men det er jo rigtigt :-)... Af og til i hvert fald.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Det er rigtigt - en ganske sand kliché. Man hører bare sig selv sige det samme igen og igen! :-)

      Slet
  4. Trivielt, men sandt! Derfor er det også ekstra skønt når der er tid til krea - jeg nyder også hver anden tirsdag hos Line. Rigtig god fornøjelse Maria og god weekend :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig. Havde været hyggeligt at kunne mødes hos Line - men min mand spiller fodbold tirsdag, så det gik ikke med syskole der :-)

      Slet
  5. Hvor dejligt for dig, Maria! Gid det var mig, der kunne gå på Lines syhold :) Men det er desværre lidt for langt at køre fast med symaskinen. Skøn bluse, kan rigtigt godt lide kombinationen af råt og romantisk. Kram!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - det er så dejligt. Og tak. Ville også gerne have gået på syskole sammen med dig :-)

      Slet
  6. Flot bluse og ja jeg elsker simpelthen også mine torsdage aftener hos Line - i lige uger - måske ses vi? :-)
    Mange hilsner
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal også gå lige uger - så ses vi :-) Og tak.

      Slet
  7. Den er så skøn. fedt du har sat det fine lyserøde sammen med det sorte. det giver en skøn kontrast synes jeg :)
    Uhh,.. jeg ville også gerne med på et af Lines syhold, synes bare jeg har lidt for langt. Øv øv. Men glæder mig til at se hvad du får lavet :)

    Kh. Linette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Linette. det dur selvfølgelig ikke at skulle bruge alt for langt tid på at transportere sig selv og symaskinen - men så må du hoppe på workshops eller fredagsfix i stedet :-) Sidstnævnte har jeg i hvert fald rigtig god erfaring med!

      Slet
  8. Uh hvor er den fed. Lyder lækkert med Lines syhold!!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...