onsdag den 20. juni 2012

Vintagejersey - mere fra kjolefabrikken

En art jersey måske? Ved faktisk ikke, hvad jeg skal kalde denne slags stof, men det kommer fra den gamle kjolefabrik, jeg fortalte om den anden dag. Jeg har stoffet med brunt, sort og blåt mønster. Men desværre har jeg købt alt, alt for lidt!!

Det blå-blomstrede stykke er blevet til en Liva-kjole... som pt er lidt for stor. Men heldigvis så vokser damen jo!





Ribkanter er årsag til panderynker mange steder her i blogland, og jeg så også at Anna skrev lidt om det i sit sidste indlæg. Rib giver også mig (endnu flere) grå hår i hovedet, men for tiden laver jeg denne løsning, som jeg synes er acceptabel. (Hvis ikke det er til at se på billedet, så syr jeg først min afmålte, foldede og sammensyede ribkant på ret mod ret. Dernæst zigzagger jeg alle tre lag (to lag rib + selve kanten). Jeg er meget omhyggeligt med, at alle kanter rammer hinanden præcist. Til slut syr jeg en stikning fra retsiden et par mm fra ribkanten.. Gerne med undertråd i samme farve som ribben, da den så bliver næsten "usynlig"... )

7 kommentarer:

  1. Er stoffet sådan mere isoli agtigt??
    Den er super fin Maria, og heller lidt for stor end for lille :)
    Og ja så er det ikke kun mig der laver brøleren og køber for lidt stof :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Og jo - det er måske i virkeligheden mere som isoli.. En isoli-jersey måske :-)
      Og ja igen - du er ikke den eneste der laver købe-for-lidt-stof-brøleren.. Kh Maria

      Slet
  2. Hej Maria. Jeg har hendes email adresse, hvis du vil i kontakt med hende igen?? Jeg vil også rigtig gerne købe noget af hendes stof, men desværre har hun ikke billeder af stofferne, kun en mappe med prøver. Men mine øjne er ikke så gode, at de kan se klart fra Fyn til KBH :-)
    Lækker lækker kjole!!!
    Kh viola

    SvarSlet
  3. Hej Viola. Tak :-) Hvaaad - kan dine øjne ikke se så langt? :-)Jeg har heldigvis telefonnummeret, og hun bor lige ved siden af vores butik, så hvis ikke jeg støder på hende tilfældigt, så bliver jeg nok nødt til at tage kontakt til hende igen.
    Mht. stofferne, så er der ikke vildt mange tilbage, men dem, hun har, er smukke. Og kvaliteten er god. Hvis jeg kan være behjælpelig med noget, siger du selvfølgelig bare til! KH Maria

    SvarSlet
  4. Tak hvor er det pænt af dig!! Jeg kommer til i Kbh i ferien, og så tror jeg, at jeg hiver fat i hende :-)
    Kh viola

    SvarSlet
  5. Ih Maria - nu må du ikke vise mere stof fra den kjolefabrik - jeg bliver alt for misundelig;-) Sikke da nogle fantastiske øjne din kønne datter har!
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  6. He he... så må jeg jo lade være :-) Men hvis du er interesseret i at se, hvad der er af stof, kan jeg nok godt få fat i kjole-damen... Og så tak selvfølgelig - på Livas vegne!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...