onsdag den 28. november 2012

Smukt stof, rytmik og en skipperfest??!!

Jeg har syet et helt enkelt dynebetræk til en sød venindes søn. Stoffets farve og print er så fint og lidt vinteragtigt. Er ret vild med det, også selvom jeg for det meste ender med at købe stoffer, der er mere "klassiske" i udtrykket. Købet er (igen) gjort i Stof 2000.

Og så var jeg jo den heldige vinder af Prinsesse Suhs giveaway. Det betyder, at vores underboer kan se frem til tramp i gulvet til Rytmik Grethes CD, for vi skal jo forberede os lidt, inden vi skal ud og opleve hende live! (faktisk kender ungerne hende godt fra børnehaven, men hun er helt ny for Jens og mig.)

Til slut  - et lille spørgsmål til jer derude. Måske I kan hjælpe?

Vi skal til "skipperfest" i weekenden (oprindeligt en tilbagevendende julefrokost med alle de bedste venner). Temaet indbyder jo til udklædning, men hvad er enkelt og kan forberedes uden at det kræver en masse tid? Vi tænker lidt at komme som et nordsjællandsk, overklasse-sejlerpar med slikhår og Rytteri-attitude, for det må være til at fikse..  Hvad synes I?




10 kommentarer:

  1. Det stof har jeg også lige købt, det erSÅ fint!!

    Ved dog ikke hvad jeg skal lave af det, så inspirer endelig!

    Rytteri lyder da bare så fedt, god fornøjelse!

    SvarSlet
  2. Ja, det er SÅ fint, det stof.
    Rytteri-attitude lyder supergodt!

    Efter et par snapse vil jeg foreslå at I synger:

    æ slog en fis
    æ slog en fis
    æ slog en fisk mæ en makrel

    æ slog en ski
    æ slog en ski
    æ slog en skippermand ihjel

    God fest ;)!

    SvarSlet
  3. Ha ha - den sang er da lige i øjet!! Og ekstra meget fordi min mand har en vedvarende snapse-vise-battle kørende med en af de andre julefrokostgæster, hvor det gælder om at kunne de fleste og mest originale viser! Jeg mener, at din kan få lov at høre under kategorien denne gang :-) Men sig mig, hvad er melodien??
    KH Maria

    SvarSlet
  4. god idé med rytteriet!!! det bliver sjovt!!
    skønt stof. jeg har ikke set det før.

    kh viola

    SvarSlet
  5. Så også stoffet i butikken den anden dag og tænkte også straks på sengetøj.

    SvarSlet
  6. synes det er så fint, overvejer om jeg kan trylle det ind i noget til mine piger eller om de må "nøjes" med det lilla.

    SvarSlet
  7. Fint stof. Jeg har ikke været i stof 2000 i flere år.

    Vi skal altså se billeder af jeres udlædning;-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  8. Vi glæder os til at I kommer til rytmik og er totalt foran de andre børn!

    SvarSlet
  9. Ja det stof indbyder virkelig til sengetøj. Jeg har brugt det til at par bukser til min søn sammen med mærkebrun babyfløjl. Det går rigtig godt sammen.
    Go fornøjelse til julefrokost - Rytteriet kan kun blive sjovt :-)
    Kh Line

    SvarSlet
  10. Tak for alle jeres kommentarer, bidrag og gode ideer. Det er skisme så hyggeligt, når I snakker med! Kh Maria

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...