tirsdag den 8. oktober 2013

Workshop i Mønsterkonstruktion del 2 - oversize cardigan

Som jeg skrev i et indlæg for et par uger siden, var jeg så heldig at være med på Nannas første workshop i mønsterkonstruktion. To helt fantastiske og lærerige dage, hvor jeg fik lavet to supergode mønstre; et pencil skirt og en oversize cardigan, som du kan se herunder.

Jeg kan anbefale workshoppen varmt til alle, der elsker at sy, men måske aldrig har fundet det perfekte kjole- eller buksemønster? Det er der nemlig råd for hos Nanna, som med alle sine kundskaber hjælper med at lave et mønster, der passer perfekt til dig! Og samtidig lærer du en masse om, hvordan du selv kan rette til i færdige mønstre... Meget lærerigt og meget hyggeligt.

Nannas næste workshop ligger i starten af november - tjek den ud her!!

Min nye dejlige cardigan. Den er syet i noget ret fantastisk stof, som jeg har købt af Line...


Jeg kan ikke finde ud af, om jeg skal sætte en knap i? Måske en stor trykknap? Hvad synes I?




Udendørsbillederne er fra Dyrehaven, hvor vi brugte det meste af søndagen... Vejret var vildt dejligt, kronhjortene brølede i kor, og ungerne var søde :-) Det var SKØNT!


15 kommentarer:

  1. Skønne billeder. Jeg synes der skal en stor knap i din cardigan :-)

    SvarSlet
  2. Den er virkelig fin :-)
    Jeg synes en stor trykknap vil være fint :-)

    SvarSlet
  3. Den workshop kunne jeg godt tænke mig at finde tid til. Er vild med dit udbytte derfra både nederdelen og denne. ;o)

    SvarSlet
  4. SKØN cardigan!! Den er fin uden knap, men måske det er mest praktisk med noget til at holde den lukket? Tror jeg skriver "sykursus" på juleønskesedlen, det lyder fedt. :-)

    SvarSlet
  5. Den er da blevet VILDT god, Maria! Rigtig fin. Jeg ville lade den stå åben, uden knap:-)

    SvarSlet
  6. Hvor er den bare VILDT flot. Sådan en ville jeg elske at eje. Har set kurserne og er også fristet, men min kalender er desværre overtegnet;-(
    God dag
    Karen

    SvarSlet
  7. Tak for jeres søde ord! Og knappe-hjælp! Jeg siger det igen - ta' nu på workshop :-)

    SvarSlet
  8. Den er fin - men jeg tror også du ville blive glad for en stor trykknap!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. Og ja, løsningen blev en stor trykknap :-)

      Slet
  9. Hvor blev den god! På ingen måde hospitalsagtig mere;-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. He he, tak - det hjælper en del, når stoffet ikke er hvid jersey :-) Kh Maria

      Slet
  10. Hold da op en lækker cardigan! :) Hvis du ikke har besluttet dig for knap eller ej, kunne en stor gammeldags sikkerhedsnål måske være løsningen..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Er endt med at sy en stor tryklås i - men indtil da brugte jeg faktisk en stor sikkerhedsnål :-) Den var bare lidt hård ved stoffet i længden.. kh Maria

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...