fredag den 11. oktober 2013

Nederdel med farmors fine knipling

For nylig var Liva og jeg på besøg hos min farmor og udover at indtage rigelige mængder af hjemmebagte oldemor-boller, kaffe og saftevand gik vi også om bord i hendes krea-skattekammer, som rummer en masse af de smukke ring, hun har lavet gennem årene.

Vi fik en del med hjem, og jeg har forsøgt at (gen)bruge lidt af det - blandt andet har jeg pyntet en nederdel med en af min farmors smukke kniplinger. Kniplingerne er så fine og lette, og jeg synes de gør sig rigtig fint som pynt på tøj..

Rigtig god efterårsferie til jer, der har sådan noget - vi tager et lille smut til Sydfrankrig i morgen :-)



8 kommentarer:

  1. Den er fin:-)
    Rigtig god tur til Sydfrankrig - bare det var mig:-)

    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Det var så dejlig en tur :-)

      Slet
  2. Der er nogle helt specielt over kniplinger - specielt når det er ens farmor, der har lavet dem :-) Den passer virkelig godt til kjolen, smuk detalje!
    God tur til Frankrig - jeg er ikke det mindste misundelig, host host...
    Kram Bodil

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Bodil. Ja, du har helt ret - knipling er sådan et fint håndværk. Kan huske, at min farmor sad med en kæmpe plade, tusind snore og nåle og kniplede på livet løs. Det så vældig indviklet ud! Knus M

      Slet
  3. Hej Maria! Hvor er det bare en god idé at bruge vores fantastiske farmors kreationer på den måde, så de ikke bare ligger gemt i en skuffe... Fedt - det ser rigtig flot ud... Knus Louise

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...